Euroopan Liikkujan viikko 2018 - teema ja rekisteröinti

Julkaistu 13.03.2018.

Liikkujan viikkoa vietetään vuosittain syyskuussa, 16.–22.9. Vuoden 2018 teema on multimodality eli eri kulkumuotojen yhdistäminen. Viikon slogan onkin Miksaa & Mene.

Teema haastaa pohtimaan omia matkatottumuksia, erilaisia tapoja liikkua ja mahdollisuuksia yhdistellä eri kulkumuotoja.

Teema antaa paljon mahdollisuuksia erilaisten tempausten ja tapahtumien järjestämiseen. Tapahtumia voi järjestää myös teeman ulkopuolelta, pääasia on kannustaa kaikkia liikkumaan oma ja ympäristön hyvinvointi huomioiden.  Viikon päättää tuttuun tapaan Auton vapaapäivä 22.9., joka on myös Kilometrikisan viimeinen päivä.

Viikon virallisia viettäjiä ovat kunnat ja kaupungit, mutta tapahtumia voivat järjestää kaikki innokkaat.  Tapahtumanjärjestäjien käytössä on paljon erilaista markkinointimateriaalia, kuten julisteita, bannereita ja teemavideo.  Koordinaattorina toimiva Motiva tekee viikolla monipuolisesti valtakunnallista viestintää ja tarjoaa mahdollisuuden osallistua kampanjatuotteiden yhteistilaukseen. Lisätietoja tästä ja kampanjan tuoreita kuulumisia saat tilaamalla uutiskirjeen lähettämällä sähköpostia osoitteeseen liikkujanviikko@motiva.fi. Käy myös tutustumassa viikon verkkosivuihin osoitteissa  www.liikkujanviikko.fi ja www.mobilityweek.eu.

Vuonna 2017 Euroopan liikkujan viikkoa vietti 28 Suomalaista kuntaa ja kaupunkia. Maailmanlaajuisesti viettäjiä oli yli 2 500. Liity mukaan tähän joukkoon! Kuntien virallinen ilmoittautuminen avataan kevään aikana kampanjan kansainvälisellä sivustolla.

Kannattaa myös tutustua Mobility action –tietopankkiin. Tietopankki on tarkoitettu tapahtumia järjestäville tahoille, jotka eivät ole Liikkujan viikon virallisia viettäjiä, eli kuntia tai kaupunkeja. Lisäämällä kestävää liikkumista edistävät toimesi Mobility Action -sivulle, olet mukana Euroopan laajuisessa kestävän liikkumisen toiminnassa ja saat kansainvälistä näkyvyyttä työllesi. Hyviä esimerkkejä kaivataan, jotta yhä useammat toimijat voisivat saada inspiraatiota omiin liikkumisen ohjaamisen kampanjoihinsa. Lue lisää >>

Sini Marttinen, Motiva Oy, sini.marttinen@motiva.fi, 050 5498798

Helena Suomela, Motiva Oy, helena.suomela@motiva.fi, 040 724 6437