Pyöräilyviikolla 2017 "Pyörällä kulkee kaikki"!

Julkaistu 21.04.2017.

Valtakunnallista pyöräilyviikkoa vietetään jo 27. kertaa. Pyöräilyviikolla Suomi pyöräilee -kampanja haastaa kunnat, seurat, yhdistykset, järjestöt ja työpaikat järjestämään pyöräilyyn liittyvää toimintaa joka puolella Suomea.

Pyöräilyviikon pääteema vuonna 2017 on "Pyörällä kulkee kaikki!". Teema kattaa tavaroiden, lasten jne. pyörällä kuljettamisen hyvät ratkaisut ja käytännöt laatikkopyöristä satulalaukkuihin.

Pyöräilyviikko pitää sisällään paljon tapahtumia sekä itse pyöräilystä että sen edistämisestä kiinnostuneille. Tiedotusvälineissä voi kertoa esim. uusista pyöräilymahdollisuuksista sekä mielenkiintoisista pyöräilykohteista ja -reiteistä. Kunnan päättäjiä ja julkisuuden henkilöitä voi pyytää mukaan pyöräilyä markkinoimaan. Tapahtumat kannattaa oman paikkakunnan viestintäkanavien lisäksi ilmoittaa Pyöräilyviikon ja Liikkujan viikon yhteiseen tapahtumakalenteriin, jota pidetään esillä Pyöräilyviikon valtakunnallisessa viestinnässä. Pyöräilyviikkoon liittyvät yhteydenotot: matti.hirvonen(at)poljin.fi.

Pyöräilyviikon teemapäivät

• Kansallinen pyöräilypäivä ja pyöräilyviikon avaus 6.5.
  • ​Pyörällä kauppaan -päivä 8.5.
  • Pyörällä töihin -päivä 9.5.
  • Pyörällä kouluun -päivä 10.5.

Lisätietoja Pyöräilyviikosta ja graafinen aineisto Poljin.fi-sivustolla.

otsikko_pyora.png