Työnantajat joukolla mukaan viettämään Auton vapaapäivää 22.9.

Julkaistu 28.08.2017.

Syyskuussa vietetään Euroopan liikkujan viikon 16.-22.9. Viikko huipentuu Auton vapaapäivään 22.9., joka on myös Kilometrikisan päätöspäivä.

Nyt työnantajat joukolla mukaan viettämään viisaan liikkumisen teemapäivää!  Työntekijöitä voi kannustaa kulkemaan työmatkat vaikka pyörällä tai kimppakyydeillä. Reippaille liikkujille ja autoiluaan vähentäneille voi tarjota aamiaisen tai pieniä palkkioita, esimerkiksi heijastimia. Viisasta liikkumista on myös ylimääräisen liikkumisen vähentäminen – Liikkujan viikko on siis myös hyvä hetki etätyön kokeilemiselle.

Osoitteessa www.liikkujanviikko.fi on valmista materiaalia, jota voi hyödyntää tapahtuman viestinnässä.  Mikäli työpaikallanne on paljon viisaan liikkumisen asiaa, voi työmatkaliikkumista juhlistaa vaikka koko viikon. Kampanjan tunnisteet sosiaalisessa mediassa ovat #liikkujanviikko ja #autonvapaapäivä.

Valmista materiaalia:
http://www.liikkujanviikko.fi/suunnittelu/materiaalipankki/ Sivun alimmaisena on valmiita julisteita, joihin on jätetty tyhjä valkoinen palkki omalle tekstille.

Suomenkielisiä logoja, lyhyitä artikkeleita ja infograafiikka:

Julisteita  ja video, joissa kannustetaan liikkumaan työmatkat kestävästi:

Kimppakyytejä, yhteiskäyttöautoja, vertaisvuokrausta, pyöräilyä ja liikkuminen palveluna (Mobility as a Service) esittelevät videot: https://www.youtube.com/playlist?list=PLCS0Ez8THq7fujD1UW9ONGUojB6i5oUIA

Motiva Oy, Sini Marttinen, 050 549 8798, sini.marttinen@motiva.fi